神戸大学 練習船 海神丸
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本船の推進装置は、船橋の操舵室機関制御盤、推進制御区画、機関室の機関制御室機関制御盤、機関室表示盤から監視・操作が可能である。推進装置として、ディーゼル主機関及び推進電動機を機関室に各1台装備する。推進方式はクラッチ付き減速機を介し、主機関または推進電動機どちらかの単独運転を選択できる。プロペラはハイスキュー型可変ピッチプロペラ1台を装備する。船首部に可変ピッチ型バウスラスター1台、船尾部に可変ピッチ型スタンスラスター2台を装備しており、各種観測作業時、DPS操船及び港内航行時操船に必要な推力を有する。本船の所要電力は独立したディーゼル発電機2台及び主機関前端にクラッチを介したクランク直結の軸発電機1台により供給される。この発電機は従来の空冷式から水冷式を採用しており、機関室内の温度上昇を抑えることで、作業環境の向上を図っている。主機関(ダイハツディーゼル) 推進電動機(西芝) 減速機(ダイハツディーゼル) プロペラ(ナカシマ) 主発電装置(ダイハツディーゼル) 軸駆動発電装置(西芝) バウスラスター (かもめプロペラ) スタンスラスター(かもめプロペラ) 主空気圧縮機(SANWA) 逆浸透膜式造水装置(ササクラ) 4 翼ハイスキュー型可変ピッチプロペラ 420kW×1200min-1 800kW 可変ピッチ型プロペラ 可変ピッチ型プロペラ 20m³/h×1800min-1 10トン/日 1,838 kW×750min-1220kW×885min-1 The propulsion equipment of this ship can be monitored and operated from the wheelhouse engine console on the bridge, propulsion control space, engine control room console in the engine room, and the engine room display panel.As propulsion equipment, one diesel main engine and one propulsion motor are respectively equipped in the engine room. As the propulsion method, independent operation of either the main engine or the propulsion motor can be selected via a reduction gear with a clutch. One high-skew controllable-pitch propeller is equipped as a propeller. This ship is equipped with one controllable-pitch bow thruster on the bow and two controllable-pitch stern thrusters on the stern, and has thrust force required for DPS maneuverability at the time of observational operations and port navigation maneuverability at the time of port navigation operations.The electric power required for this ship is supplied by two independent diesel generators and one shaft generator directly connected to the crankshaft via a clutch at the front end of the main engine.These generators use a water-cooled type engine rather than a conventional air-cooled type to enhance the working environment by suppressing a temperature rise in the engine room.1基1基1基1基2基1基1基2基2基1基Main engine (DAIHATSU DIESEL) Propulsion motor (NISHISHIBA) Reduction gear (DAIHATSU DIESEL) Propeller (NAKASHIMA) Main generator engine (DAIHATSU DIESEL) Shaft generator (NISHISHIBA) Bow thruster(KAMOME) Stern thruster(KAMOME) Main air compressor(SANWA) Fresh water generator(SASAKURA) Reverse osmosis type 10t/day 4-blades highly skewed CPP 1,838 kW×750min-1 220kW×885min-1 800kW Controllable pitch propeller type Controllable pitch propeller type 1set1set1set1set420kW×1200min-1 2sets1set1set2set20m³/h×1800min-1 2sets1set1.機関部主要機器要目1.Principal Particulars of Machinery Part機関部設備 MACHINERY PART

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