Graduate School of International Cooperation Studies (GSICS) 22. 留学生向けの様々な教育·研究プログラム本研究科では、日本語と英語二つの言語で講義を行っています。留学生も歓迎します。 英語による博士課程前期課程と博士課程後期課程の教育・研究指導も用意しており、世界各地からの留学生が在籍しています。留学生は、本研究科全学生の約半数を占めており、その多くは開発途上国からの学生です。3. 多様性を活かす4つのプログラム国際学、開発・経済、国際法・開発法学、政治・地域研究の4つのプログラムを設2.GSICS offers courses in both Japanese and English. International students are welcome. For those not fluent in the Japanese language, GSICS offers courses taught in English at both the Master’s and Doctoral levels. International students comprise approximately fifty percent of those enrolled in GSICS, and many of them are from developing countries.3.The Japanese course is comprised of four programs: International Studies, Development and Economics, International Law/Law and Development, and Politics け、学位取得に向けた体系的な教育・研究指導を行います。4. 柔軟なカリキュラム編成広い学識を涵養するため、カリキュラムを柔軟に編成しています。法学、経済学、医学、保健学、工学、国際文化学の6研究科、経済経営研究所、大学教育推進機構、都市安全研究センターの学内機関の協力を得て、多面的な教育・研究を可能にしています。5. 基礎研究の重視実践的・応用的なアプローチを心がけるだけでなく、土台としての基礎研究、理論研究、実証研究も重視しています。こうした姿勢が多様化、複雑化し、日々変わってゆく諸問題に対応する能力の構築に役立つと考えています。6. 多彩な教員専任教員に加えて国内外の国際協力の実務家・専門家を客員教員・非常勤講師として迎えています。7. 社会人学生の幅広い受け入れ体制新卒者のほか、各種の国際経験、社会4.GSICS offers a flexible curriculum where students can acquire a wide range of knowledge. In addition to its own faculty, GSICS receives support from nine other Kobe University graduate schools and institutes including the Graduate Schools of Economics, Law, Medicine, Health Sciences, Intercultural Studies, for Institute Economics and Business Administration, the Institute for the Promotion of Higher Education, and the Research Center for Urban Safety and Security. Thanks to their assistance, GSICS can provide multi-dimensional education and research supervision.5.While some students opt to follow scholarly careers, many students become professionals in other fields. In pursuing their studies, students are encouraged to take a practical and applied approach to the same time, they are expected to master basic methodologies to conduct fundamental, theoretical, and empirical studies. We believe that this approach to education helps students to address an increasingly 経験や学問的背景を持つ学生を歓迎します。会社員や公務員のほか、NGO職員、ジャーナリスト、教師、医師、看護師、助産師、薬剤師、国際機関・国際協力経験者、青年海外協力隊OB・OGなど、入学者はきわめて多様です。特別選抜入試も行っています。さまざまな方面で国際協力にかかわる、多彩な人材を養成しています。8. きめ細かい就職支援在学生の就職を支援しています。世界銀行、ユニセフ、ユネスコなどの国際機関のスタッフによる就職セミナーや、国内企業への就職を希望する院生を対象としたガイダンス、情報交換を頻繁に行っています。9. 院生の在外研究支援公益財団法人神戸大学六甲台後援会からの助成を受け、後期課程学生を対象とする「大学院生の在外研究支援事業」を設け、優れた在外研究計画を企画した学生に、在外研究のための財政的支援を行っています。その他にも各種の経済支援・助成があります。6.The faculty of GSICS includes experts in international cooperation from Japan and other countries, serving as full-time and visiting professors, as well as adjunct lecturers.7.In addition to recent university graduates, GSICS welcomes applicants with various international, professional, academic and other experiences. GSICS aims at training competent professionals and academics who will be able to work in all the different areas of international cooperation.8.GSICS supports its students to find employment. Recruitment seminars are regularly held at GSICS by international organizations including the World Bank, UNICEF and UNESCO. Job guidance, seminars and information sharing are provided.9.The Kobe University Rokkodai Foundation supports “Overseas Research Grant for GSICS Doctoral Students” with the purpose of contributing to the further development of social sciences. GSICS also offers other financial supports for overseas research activities for students.and Area Studies. The curriculum in each program is designed to offer opportunities for systematic study, and each offers degrees in their respective fields.Engineering, the Research international issues. At diverse, complex, and changing world.国際協力研究科の概要Overview of GSICS特徴1. 学際的な教育・研究体制地球上では経済の脱国境化、貧困、紛争・テロ、地球温暖化、感染症の蔓延など、国家を単位とする従来の枠組みではとらえきれない、数々の問題が生じています。これらの問題に対応するために、さまざまな新しいかたちの国際協力が必要となることは疑いありません。本研究科は、そうした国際協力の一翼を担うことができるよう、学際的な教育・研究体制を整備しています。Distinctive Features1.Our world is confronted with a range of transnational issues such as the emergence of a borderless economy, poverty, armed conflict, terrorism, global warming and the spread of infectious diseases. Conventional methods of international cooperation are not sufficient to address these problems, and new approaches are necessary. The GSICS curriculum reflects this concern. Our multidisciplinary curriculum design enables students to acquire the knowledge and skills necessary to participate in the creation and development of these new approaches.
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