岩間 文香 さんMs.IWAMA FumikaMs. BENGO NADIA MARILIA DE ABREUGraduate School of International Cooperation Studies (GSICS) 16(対象:博⼠課程後期課程)フィールドワークや研究機関での学術的な研修、国際機関等での高度な実務研修等が含まれ、海外の研究者との交流を通じた研鑽や、研究対象である開発途上国や国際協力活動に関する知見及び各種データを収集し、博⼠論文の内容の高度化等に役立てさせることを目的とします。本研究科の授業科目として2単位取得できます。The Advanced Overseas Research is designed to assist doctoral students to write a doctoral dissertation of excellence through exchanges with overseas researchers, as well as collection and the acquisition of knowledge concerning developing countries or international cooperation activities that come within the scope of their dissertation. Advanced Overseas Research includes fieldwork, academic training in research institutions, and advanced internships with international organizations. 2 credits can be earned as a subject of GSICS.A1母国であるアンゴラで、教員研修における技術的能力を最大化させる方法を模索することに関心がありました。In Angola, my home country. My motivation to participate in Advanced Overseas Research was to identify ways to maximize the positive impact of technical capacity in the in service training for teachers.A2今回の海外実習では、官民連携の重要性を学びました。私の研究では、公共政策の長期的な変化が小学校教師の現職研修にどのような影響を与えるかを明らかにしたいです。During my Advanced Overseas Research, I’ve learned the relevance of public private partnerships. In my research, I intend to show how the impact of public policy overtime changes on the in service training for primary school teachers.A3国内外を問わず、多くの学会に参加し、他国の養成プログラムが初等教育の現職研修をどのように評価しているかを理解したいです。I intend to attend conferences, whether they are inside or outside of Japan, to understand how formative programs in other countries evaluate in service training for primary school teachers and to identify strategies that public private organizations implement to co create content to improve the skills and competencies of teachers.(対象:博⼠課程前期課程)教育研究のための調査・研究活動です。一定期間、本研究科の担当教員指導の監督の下、海外において行います。本研究科の授業科目として2単位取得できます。International Fieldwork consists of research and survey activities that contribute to the educational purpose or the purpose of research. It is conducted abroad under the advice and supervision of teaching staff allocated to the GSICS. 2 credits can be earned as a subject of GSICS.A1国際レベルの学術的なシンポジウム・ワークショップ の様子を知り、自分の将来へのビジョンを固めたいと思っていました。My main motivation for participating in international fieldwork was to get insights my vision for my future plan, by experiencing academic symposiums and workshops.A2第17回極域法シンポジウム、「日本の北極政策に関 する国際ワークショップ」の2つのイベントに参加しまし た。他分野の研究者が質問や意見を投げかけるのを聞く中で、一つの問題がいかに他分野に根差しているかを強く認識しました。During my international fieldwork, I attended the 17th Polar Law Symposium (17th PLS) and “ the Rovaniemi Workshop for Japan’s Arctic Policy”. As I talked to researchers from various fields, I strongly recognized how an issue is interconnected, or even rooted in different fields. A3引き続き国際的な学術交流の機会を生かして知見を深めていこうと考えております。国際法研究者としての歩みを進めるべく、博士後期課程に進学予定です。I would like to enter the Doctoral program and continue my research. My vision in near future is to become a researcher and lecturer for international law.海外実習International Fieldwork (For Master's Students )高度海外研究Advanced Overseas Research (For Doctoral Students )
元のページ ../index.html#17