富山大学 工学部 2019 CAMPUS GUIDE
33/48

Research Laboratory研究室クローズアップバイオとエレクトロニクスをつないで人々の健康を守る!Our course engages in interdisciplinary education and research across many fields to make clear the riddles of biological phenomenon and the causes of diseases, and contribute to the development of medicine, medical equipment and technology. We believe that our course produces multi-skilled graduates who use wide knowledge and expertise about life sciences and engineering to become the next generation of leaders in new bioengineering. The research of my group with Assistant Prof. Suga focuses on observing the activities of enzymes, animal cells and microorganisms in a fast and simple way to develop new methods for medical and pharmaceutical check. We are also going on the development of new method for control of biological function by applying the principles of electrochemistry and electrical / electronic engineering.私たちの生命工学コースでは、工学、薬学、医学、理学出身の教員がそれぞれの専門から生命現象、病気の原因の解明と人の健康を守るための医薬品や医療機器・技術の開発に取り組んでおり、こうした広い知識、技術を合わせ学ぶことで、これからの医薬工連携が必要な境界分野を切り開く人材育成を行っています。私と須加助教のグループでは、電気化学や電子・電気工学の技術を用い、酵素タンパク質や動物・微生物細胞の働きを迅速簡便に観測し、医療検査や医薬品検査に役立てる、また、バイオ機能を制御する新技術の開発に取り組んでいます。コースが求める学生像What We Look For●旺盛な知的好奇心と目的意識を有し、意欲的に生命工学に関連する学問を学びたい人●生命工学を学ぶのに必要な、数学、理科、英語などの基礎学力を有する人●生命工学を人々の健康維持、人類に役立つ「ものづくり」などに応用し、研究者、技術者として社会に貢献したい人●Individuals who have strong enthusiasm and high aspirations for learning bioengineering.●Individuals who have basic scholastic ability of mathematics, science, and English to learn bioengineering.●Individuals who have a desire to contribute to society by applying bioengineering to human health care and “monodzukuri” that are useful to human beings.Protect human health by combining biotechnology and electronics学びの領域 Fields of Learning❶細胞や人体の構造と機能 Structure and function of cells and human body❷工学の生物への応用 Application of engineering principles to biologically-based systems❸領域横断的な健康、環境問題への取り組み Multidisciplinary approach for human health and environmental problems篠原 寛明教授 Prof. SHINOHARA Hiroaki生命工学Life Sciences and Bioengineering5つのコース31

元のページ  ../index.html#33

このブックを見る