富山大学 工学部 2019 CAMPUS GUIDE
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主体的に学び・考え・行動する多様な教育研究活動の実践の場ものづくり教育を推進していくためには、与えられた課題に取り組む受動的な学習ではなく、自ら課題を発見し解決を目指す、学生主体のアクティブラーニング型の授業への転換が求められています。To promote our creative monodzukuri education, we’re required to shift the style of the class from passive learning to active learning. Students learn more when they participate in the process of learning.未来のリーダー資質を芽吹かせる「社会中核人材育成プログラム」“Social Core Human Resource Development Program” to Bud the Future Leadership QualityPlace for students to performvarious activities in which theylearn, think, and act2015年に竣工した総合教育研究棟は、多様なイノベーション創出活動を誘引する、アクティブラーニングの拠点と位置付けられています。多様な教育研究活動に合わせて活動できるよう、プロジェクト企画スペースやクリエーションスペース、イノベーションリサーチ室などのアクティブラーニングスペースを設け、学生が自由にプレゼンテーションやディスカッション等を行い、互いに刺激し合える空間としています。Education and Research Building was completed in 2015, and recognized as "the base of active learning" which engages variety of innovation creative activities. There are rooms for project planning, creation, and innovation research which allow students to work on various educational research projects. Students can inspire each other by discussing and presenting own ideas.536821479富山大学工学部で学ぶつよみ4

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