In-depth knowledge about the international community, especially East Asian countries, considerable policy analysis skills, and communication skills in English in order to pursue careers that require a high degree of specialization or to engage in further academic research.The curriculum aims to help students to acquire highly specialized knowledge and skills, and to develop the abilities necessary for highly specialized careers or research activities. In addition, a study extension system is made to take care of the needs of working students. To equip students with the abilities mentioned in the Diploma Policy, an interdisciplinary curriculum consisting of the following three specialized streams and academic foreign language subjects is constructed.1.In the International Society Courses, students will not only learn basic concepts and theories of international relations, but also how to analyze practical problems and policies.2.In the Regional International Relations Courses, students will learn how to analyze the interactions between individual countries, regional problems and regional systems, by virtue of the knowledge of individual countries in the region and comparing interstate relations in different regional contexts.3.In the Comparative Country Research Courses, students will engage in detailed analysis of East Asian countries (Japan, Russia, China, South Korea) in the aspects of politics, economy, and society.4.In the Academic Foreign Language Courses, students will acquire the ability to smoothly carry out discussions and dissertation writing in English.The Graduate School welcomes students of diverse backgrounds. Through various types of admissions exams, we accept those who are interested in the program, regardless of place of origin and nationality. They are expected to enroll in our educational program in accordance with our Diploma Policy and Curriculum Policy and to have the following qualities and proactive attitudes.1.Those who have acquired specialized knowledge and skills with a specialized focus in major in the bachelor’s degree and a certain level of English proficiency.2.As a member of the university’s research community, those who respect and can communicate smoothly with others and contribute to research activities.3.Those who are ready to engage in independent thinking and to learn autonomously from a global perspective with a flexible attitude.3高度の専門性が求められる職業を担うあるいは更なる学術研究に従事するために、国際社会、就中、東アジア諸国についての深い知識・政策分析能力を持ち、併せて英語によるコミュニケーション能力を備える。高度な専門知識と技能の修得を図り、高度専門職業人あるいは学術研究活動に必要な能力を養うためのカリキュラムを編成する。また長期履修制度を設け、社会人受講生に一定の配慮を行う。ディプロマ・ポリシーで掲げる能力を備えた人材を育成するため、以下の専門三科目群及びアカデミック外国語科目群からなる学際的なカリキュラムを構成している。1.国際社会研究科目群は、国際社会を分析するための基本的な概念、理論に加え、現実の国際問題および政策的課題分析への応用を学ぶ。2.地域国際関係研究科目群では、様々な国家や地域における国家間関係の比較を通じ、地域(各国)研究科目群を通じて学ぶ個々の国、地域の問題と地域システムの相互作用を分析する基礎を築く。3.地域(各国)研究科目群では、政治、経済、社会などの側面から東アジア各国(日本、ロシア、中国、韓国)に関する詳細な分析に焦点を当てる。4.アカデミック外国語科目群では、英語によるディスカッションや論本研究科は、様々な入試制度を通じてそのプログラムに興味・関心のある者に対して出身地や国籍を問わず多様な背景をもつ学生を受け入れる。学位授与の方針及び教育課程編成・実施の方針に基づく教育を受けることのできる者として、次に掲げる能力及び主体的な態度を備えた者を広く受け入れる。1.学士課程で専攻した専門分野を中心とする専門的な知識・技能お2.本学研究コミュニティの一員として、周囲と円滑なコミュニケーショ3.グローバルな視野に立って柔軟な姿勢で自ら考え主体的に学んで文執筆を円滑に実施する能力を身につける。よび一定レベルの英語能力を修得している人。ンをとり、相互に研究活動を尊重し貢献できる人。いく強い意欲を持つ人。ディプロマ・ポリシー Diploma Policyカリキュラム・ポリシー Curriculum Policyアドミッション・ポリシー Admissions Policy3つのポリシー 3 Policies010203
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