宇都宮大学大学院 地域創生科学研究科
2/12

コミュニティLocal都市・地域RegionalRegion国土National国際GlobalEducation/Research教育・研究01In order to address 21st-century issues and contribute to the construction of sustainable and prosperous local communities, the School will train excellent human resources who will support the creation of social design and innovation, while promoting distinctive and competitive research in science, technology, and innovation for the Sustainable Development Goals (STI for SDGs).The School does not define “region” simply as a space or sphere in the geographical or physical sense of the word. According to our definition, “region” is a dynamic and diverse concept that refers to a research theme established in response to the issue at hand. Further, it is part of an interactive chain consisting of “local,” “regional,” “national,” and “global” components.As a university located in Tochigi Prefecture in the northern Kanto area, we actively pursue initiatives that contribute to the welfare of the local public sector, industry, and residents. In addition, we promote education and research encompassing diverse fields that correspond to the “regions” emphasized by each of these stakeholders. These fields include local communities, cities, regions (in the conventional sense of the term), the nation, and the international community.地域創生科学研究科の考える「地域」とは,単純に地理的・物理的意味を単位とする特定の空間や範囲を示すものではなく,問題意識に応じて設定され,可変的で多様な性格を有する教育研究の対象を指しており,「ローカル/リージョナル/ナショナル/グローバル」の連結関係の中で構成されるものです。栃木県,北関東に位置する大学として,地元の自治体,産業界,住民に資する取り組みを積極的に展開しながら,それぞれが重点を置く「地域」に対応したフィールド,具体的にはコミュニティレベルから,都市や地域,国土全体そして国際的なレベルまでを想定した幅広いフィールドを対象として教育研究を推進しています。21世紀の課題を解決して持続可能な豊かな地域社会の創生に貢献するために,社会デザインとイノベーションの創造を支える高度な人材を育成するとともに,STI for SDGsに資する特長的で強みのある研究を推進します。(2)学際的な思考力・実践力に資する科目の配置(2) Subjects designed to contribute to interdisciplinary thinking skills and practical skills博士前期課程では,「地域創生リテラシー科目」や「境界・学際領域科目」を,博士後期課程では「副専門研修」や「臨地研究」を配置し,文理融合・分野融合を実現するためのカリキュラム構成としています。The Masterʼs Degree Program includes Regional Development Literacy subjects, as well as interdisciplinary subjects that transcend boundaries, while the Doctoral Degree Program includes Advanced Seminars on Minors and On-site Studies, creating a curriculum structure that integrates disciplines and combines the sciences with the humanities.教育の特色 /Characteristics of Education(1)多様な分野の教員による研究指導(1) Research guidance offered by faculty members from different fields学生の専門分野だけでなく,異なる分野の教員による指導を受けることができ,幅広い視野を養うことができます。Students can learn from faculty members in different fields, not just in their own field of specialization, which enables them to develop a broader perspective.育成する人材像 /Educational Mission持続可能な豊かな地域社会を創生するために,社会デザインやイノベーションに関する高度な専門知識・技術を身に付けて,学際的思考力と実践力を備えて主体的に行動できる高度専門職業人を育成します。In order to create sustainable and prosperous regional communities, the School equips its students with advanced expertise and skills pertaining to social design and innovation, and trains high-level specialists with interdisciplinary thinking skills, practical skills, and the ability to act independently.地域創生科学研究科の考える「地域」について“Region” in the Graduate School of Regional Development and Creativity地域創生科学研究科の理念Philosophy of the Graduate School of Regional Development and Creativity

元のページ  ../index.html#2

このブックを見る