■急速な社会の変容や多様化,複雑化する地域課題に学際的な視点から向き合い,地域社会をより豊かにし,持続可能にするために求められるコミュニティデザインを実現する能力 Acquire the ability to realize community design required for more sustainable and prosperous community, having faced rapid social changes and diversity, and further complicated regional problems from an interdisciplinary perspective.■コミュニティにおける様々なテーマに対して,適切な分析アプローチを,深い理解とともに,適用する能力 Acquire the ability to apply some appropriate analysis ■コミュニティの多様な主体による現場の実践知を学術的に分析し,現場に還す能力 Acquire the ability to analyze practical knowledge among various entities from a high-level and interdisciplinary perspective.approach to various theme in community with deeper understanding.in the community academically and reflect its perception into the community.主な開講科目Main Specialized Courseコミュニティ政策論,自然共生デザイン論,まちをつくる経済評価の技法,観光地理学研究 コミュニティ政策論,自然共生デザイン論,まちをつくる経済評価の技法,観光地理学研究 コミュニティ政策論,自然共生デザイン論,まちをつくる経済評価の技法,観光地理学研究 コミュニティ政策論,自然共生デザイン論,まちをつくる経済評価の技法,観光地理学研究 コミュニティ政策論,自然共生デザイン論,まちをつくる経済評価の技法,観光地理学研究 コミュニティ政策論,自然共生デザイン論,まちをつくる経済評価の技法,観光地理学研究 コミュニティ政策論,自然共生デザイン論,まちをつくる経済評価の技法,観光地理学研究 コミュニティ政策論,自然共生デザイン論,まちをつくる経済評価の技法,観光地理学研究 コミュニティ政策論,自然共生デザイン論,まちをつくる経済評価の技法,観光地理学研究 コミュニティ政策論,自然共生デザイン論,まちをつくる経済評価の技法,観光地理学研究 コミュニティ政策論,自然共生デザイン論,まちをつくる経済評価の技法,観光地理学研究 Community Policy, Regional design in harmony with Nature, Community Policy, Regional design in harmony with Nature, Community Policy, Regional design in harmony with Nature, Community Policy, Regional design in harmony with Nature, Community Policy, Regional design in harmony with Nature, Community Policy, Regional design in harmony with Nature, Economic Evaluation Method, Studies in Tourism GeographyEconomic Evaluation Method, Studies in Tourism GeographyEconomic Evaluation Method, Studies in Tourism GeographyEconomic Evaluation Method, Studies in Tourism GeographyEconomic Evaluation Method, Studies in Tourism GeographyEconomic Evaluation Method, Studies in Tourism Geography詳細はWEBサイトへJP: https://www.utsunomiya-u.ac.jp/grdc/social-design-science/community_design.htmlEN: https://www.utsunomiya-u.ac.jp/grdc/en/social-design-science/community_design.htmlJPEN学位名称Degree修士(学術)Master of Arts03Check the website for detailsIntroduction to Graduate Programsコミュニティデザイン学プログラムGraduate Program in Community Design Studiesコミュニティの今に寄り添い,「実践知」を探求しますコミュニティの今に寄り添い,「実践知」を探求しますStaying close to communities in the present day, and pursuing practical knowledgeStaying close to communities in the present day, and pursuing practical knowledge修得できる能力(DP) Diploma Policies■地域の社会システム,資源,課題等を高度かつ学際的に理解する能力 Acquire the ability to understand the regional social system, resources, issues, etc. 境界・学際領域科目 /Interdisciplinary Subjects That Transcend Boundaries同じ学位プログラムの中でも専門性の異なる分野がみられることから,境界領域・学際領域の専門知識・技術を身に付けることを目的に,単一の学位プログラムの共通科目として,又は,複数の学位プログラムの共通科目として全てのプログラムに対応した「境界・学際領域科目」を配置しています。学生の研究テーマ・関心に即して境界・学際領域の専門知識・技術を身に付けることができます。Since different fields of specialization exist even within the same Graduate Program, interdisciplinary subjects that transcend boundaries are offered in all programs̶either as common subjects for a single Graduate Program, or as common subjects for multiple Graduate Programs̶with the aim of equipping students with knowledge and skills in interdisciplinary fields that transcend boundaries, in line with their research themes and interests.デュアル指導体制 /Dual Guidance System専門領域に加えて境界領域・学際領域の素養を身に付けて,幅広い視野や実践力を有する高度専門職業人を養成するため,特別演習,特別研究の研究指導をデュアル指導体制で実施します。具体的には,主指導教員1名と副指導教員2名の3名で構成し,この内,第1副指導教員は学位の専門性を担保するために同じ学位プログラムの教員から,第2副指導教員は,専門分野に対して境界領域や学際領域の観点から学生の研究進捗や専門能力の修得に対して指導を行い,最終的に高度な専門力と実践力を有する人材を育成します。To equip students with a grounding in interdisciplinary fields across boundaries, in addition to their area of specialization, and to nurture advanced professionals with broad perspectives and practical skills, the School provides research guidance for Advanced Seminar and Advanced Research via a dual guidance system. Specifically, the system consists of three people: one primary advisor and two secondary advisors. The first secondary supervisor is a faculty member from the same Graduate Program to guarantee the expertise of the degree. The second secondary supervisor provides guidance to students on their research progress and the acquisition of specialized skills in their particular fields from the perspective of interdisciplinary fields across boundaries, which ultimately develops human resources who have advanced specialized and practical skills.社会デザイン科学専攻 /Division of Social Design地域社会に関するソフトウェア(コミュニティ,社会制度,文化,政策等)やハードウェア(建築,国土保全,環境等)のデザインに貢献できる高度専門職業人を育成します。Cultivate advanced professionals who can contribute to the design of software (community, social system, culture, policy, etc.) and hardware (building, national land conservation, environment, etc.) in relation to the community.学位プログラム紹介
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